Skip to main content Skip to footer

Bekendtgørelse om krav til virksomheders digitale bogføringssystemer

Erhvervsstyrelsen har den 29. februar udgivet en bekendtgørelse omkring brug af ERP systemer som ikke er på listen over forhåndsgodkendte systemer. Bekendtgørelsen bekræfter at systemer der ikke er på listen fortsat kan anvendes som bogføringssystem.

Kravene træder i kraft for regnskabsår fra og med 1. januar 2025.

Der er tale om krav som mange virksomheder allerede opfylder - Herunder :

  • Krav om regelmæssig backup samt regler for opbevaring af backup.
  • Krav om at systemet kan sende og modtage elektroniske fakturaer i specifikke formater.
  • Krav om at der kan laves elektronisk bankafstemning.
  • Mulighed for at danne en SAF-T rapportering.

For mere information om de specifikke krav, henviser vi til den seneste bekendtgørelse fra Erhvervsstyrelsen.

Anvender din virksomhed AX2012 eller en af de tidligere versioner af AX. Så kan en tilpasning af systemet være en nødvendighed, men det kan også give rigtig god værdi og mening at få automatiseret nogle af de manuelle processer. 

Tag det næste skridt mod en problemfri drift, og kontakt os ved behov for dialog omkring tilpasning eller opsætning af dine ERP systemer til de nye standarder.

Vi ser frem til at samarbejde med dig!

Venlig hilsen,
Invoke IT